AUTHENTICATIE OP ELO voor alle gebruikers

Op in te loggen op ELO heb je een gebruikersnaam en wachtwoord nodig, en een verificatiecode. Die code verneem je bij het inloggen, en dan type hem over in ELO.

VERIFICATIECODE VIA AUTHENTICATOR verplichting: stel dit in

Om de verificatiecode via een authenticator-app te ontvangen dan moet zo'n app op je telefoon aanwezig zijn. Je mag zelf kiezen welke app je gaat gebruiken voor ELO, bijvoorbeeld de Microsoft Authenticator of de Google Authenticator. Je kunt deze desgewenst downloaden uit de app store.

De eerste keer

Heb je nog nooit een authenticator-app gebruikt op ELO dan verschijnt een eenmalige pagina bij het inloggen. Onderin kun je via een knop en een QR-code ELO toevoegen aan de authenticator-app op je smartphone. Vergeet hierbij niet de laatste stap bij het instellen en voer de code in zoals getoond door de authenticator-app. Dan is de instelling compleet. Daarna log je altijd in met je gebruikersnaam en wachtwoord, en vervolgens met de verificatiecode in de authenticator-app.

Nóg een authenticator-app instellen

          


Om ELO toe te voegen aan een tweede authenticator (je moet wel eerst op ELO ingelogd zijn!):

  1. Ga naar je ELO-voorkeuren (je naam rechtsboven in ELO, pijltje > Voorkeuren)
  2. Account > Multi-factor authenticatie instellingen
  3. Voeg een telefoon toe (verzin zelf een naam)
  4. Open de authenticator op je telefoon en scan de QR-code zoals ELO die toont
  5. Voer de 6-cijferige code nog in en dan is het klaar. Vergeet tijdens het proces niet op te slaan.

Nieuwe telefoon  

Heb je een nieuwe telefoon en kun je de oude niet meer gebruiken èn heb je de authenticator-instellingen niet overgezet, dan kun je niet meer op ELO inloggen. Het instituut moet dan je ELO-account resetten zodat je opnieuw de gelegenheid krijgt eenmalig een authenticator-app in te stellen (zie bovenaan deze pagina). 

Mail naar elo@umcutrecht.nl met vermelding van je ELO gebruikersnaam of ELO e-mailadres. We streven ernaar binnen 3 dagen actie te ondernemen.